Ga naar de navigatie Ga naar de content Ga naar de footer

U heeft tanden die van jongs af aan niet goed of helemaal niet ontwikkeld zijn. Een of meer tanden moesten vroegtijdig vervangen worden, door een ongeluk, geen optimale gebitsverzorging, verkeerd voedingspatroon (veel zuren en suikers). Wat de oorzaak ook is, vaak gaat het samen met vervelende beperkingen. Het is vervelend als uw gebit niet goed functioneert, als bijvoorbeeld kauwen of bijten niet probleem- en/of pijnloos gaat. Hier heeft u de hele dag door ongemak van. Dag in, dag uit.

Gelukkig zijn er oplossingen voor uw beperkingen. Dat geldt ook bij gebitsproblemen. Je hebt conventionele en moderne oplossingen.

Het plaatsen van een nieuwe kroon op een beslepen tand of kies is een voorbeeld van een conventionele kroon. Meerdere tanden die vervangen worden door een brug, die wordt vastgezet op de bestaande beslepen naastgelegen tanden, is een conventionele brug. Een los kunstgebit is ook een traditionele oplossing ter vervanging van alle tanden en kiezen.

Kiest u conventioneel of modern?

Conventionele oplossingen, zoals een kroon of brug, vereisen dat bestaande, onbeschadigde tanden of kiezen moeten worden beslepen om de kroon of brug te kunnen plaatsen. Plaatjes en frames worden met haakjes en beugels bevestigd aan gezonde tanden en kiezen, waardoor deze beschadigd raken. Het draagcomfort wordt ook als ongemakkelijks of zelfs als pijnlijk ervaren.

Het grote voordeel van implantaten, is dat ze alleen dáár het probleem oplossen, waar het probleem daadwerkelijk zit. Nabij gelegen tanden en kiezen hoeven niet beschadigd te worden.

Een gangbare en duurzame oplossing is het plaatsen van implantaten, waarop één of meer kronen, bruggen of een kunstgebit vastgezet worden.

Wilt u meer weten over implantaten?

Neem contact met ons op of vraag onze gratis brochure aan.
Contact / brochure aanvragen